سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: مجموعه عظیم انتظامی به پشتوانه فرمانده مکتبی خود و کارکنان متدین و انقلابی اش، مصر و مصمم است به بهترین شکل ممکن به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی کند و ارائه این خدمات را بزرگترین توفیق برای خود می داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، در جلسه قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی، در خصوص عظمت و کرامات سید الشهداء (ع) گفت:بارها گفته ام و می گویم و خواهم گفت که اگر هزاران بار دهان را با عطر و گلاب شست بازهم شایسته بردن نام زیبای اباعبدالله الحسین(ع) نیستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا افزود: اینکه به ما اجازه دادند دور هم جمع بشویم و نام اباعبدالله الحسین(ع) را ببریم و اینکه قصد کرده ایم بنایی را بسازیم تا در آن خدمتگذار زائران آن حضرت باشیم، شکر واجب دارد و باید برای این نعمت والا همواره خداوند را شکرگزار باشیم.

وی در ادامه با بیان حدیثی از وجود مبارک امام باقر(ع) که می فرمایند "عن حمران قال : زرت قبر الحسین(ع) فلما قدمت جاءنی . ابو جعفر محمد بن علی علیه السلام . . . فقال علیه السلام : ابشر یا حمران فمن زار قبور شهداء آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم یرید الله بذلک وصلة نبیه حرج من ذنوبه کیوم ولدته امه " (حمران می‏‌گوید: هنگامی که از سفر زیارت‏ امام حسین(ع) برگشتم، امام محمد باقر (ع) به دیدارم آمد و فرمود: ای حمران! به تو مژده می‏‌دهم که هر کس قبور شهیدان آل محمد(ص) را زیارت کند و مرادش از این کار رضایت خدا و تقرب به پیامبر (ص) باشد، از گناهانش بیرون می‏‌آید چون روزی که مادرش او را زاده است)، از عظمت ثواب زیارت سید الشهدا گفت و تاکید کرد: تمام کسانی که در راه تسهیل این زیارت دخیل باشند در این ثواب ها شریک خواهند بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در باب فضیلت ماموریت اربعین حسینی تصریح کرد: همه کارهای انتظامی کشور یک طرف، و خدمات و تلاش هایی که در اربعین حسینی(ع) توسط کارکنان انجام می شود در طرف دیگر، حقیقتاً ماموریت اربعین رزق یکساله انتظامی کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با بیان فضیلت ها و ثواب عظیم خدمت در دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) گفت: آقا شیخ جعفر شوشتری، آن عالم اندیشمند، در روزگار کهنسالی به ما یاد داد که هیچ راهی میانبرتر و نزدیکتر از راه اباعبدالله الحسین(ع) برای رسیدن به سعادت و رضایت پروردگار وجود ندارد.

وی افزود: از امام صادق(ع) سؤال شد یابن رسول‌الله مگر همه‌ی اهل بیت(ع) کشتی نجات نیستند، فرمودند : «ان‌الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، امام صادق(ع) فرمودند: «کلنا سفن النجاة ولکن سفینة جدی الحسین أوسع وفی لجج البحار أسرع» همه‌ی ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدّم حسین علیه السلام وسیع‌تر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریعتر است. اگر کسی توفیق خدمت کردن در این دستگاه مقدس را یافت باید شاکر خداوند باشد و سجده شکر به جایی آورد و عرض ارادت کند که اباعبدالله الحسین(ع) اجازه نوکری کردن در این بارگاه مقدس را به او عنایت فرموده و اگر کسی این توفیق بزرگ عایدش نشد باید در اعمال و رفتار خود جستجو کند که چه کاری مانع این توفیق بزرگ شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا خاطر نشان ساخت: مجموعه عظیم انتظامی به پشتوانه فرمانده مکتبی خود و کارکنان متدین و انقلابیش، مصر و مصمم است به بهترین شکل ممکن به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی کند و ارائه این خدمات را بزرگترین توفیق برای خود می داند.

وی به یکایک افراد دخیل در ساخت محل اسکان انتظامی کشور در کربلای معلی توصیه کرد: همگی با قصد قربت و عرض ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) با افتخار انجام وظیفه کنیم و بدانیم هیچ کس در معامله با ذریه زهرای اطهر ضرر نمی کند پس با جان و دل، بصورت جهادی و برای اجر اخروی در این ماموریت به صورت مخلصانه کار کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، اهل بیت رسول خدا (ص) را خزانه دارانی دانستند که بی منت به همگان می بخشند و افزودند: نوکری این خاندان با کرامت، عین آقایی است و هرکه در این آستان خود را کوچک سازد خداوند او را بزرگ می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با اشاره به امیدواری همه شیعیان به شفاعت حضرات معصومین (ع) به ویژه سیدالشهداء(ع) گفت: جزء یقینیات دین مبین اسلام است که همه ما به شفاعت اهل بیت نیازمندیم، اگر در زندگی به سیره نورانی آنان اقتدا کنیم و در راه ادامه یافتن نهضت آن بزرگواران با نیت قربت قدم برداریم مطمئناً شامل حال شفاعتشان قرار خواهیم گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه اذعان داشت: یادمان باشد هرکجا از خودمان عبور کردیم خداوند مددهای خودش را شامل حالمان کرد و هرکجا توفیقات را حاصل کار خود دانستیم راه به جایی نبردیم، ان شاءالله این کار معنوی را با مددهای خداوند متعال ادمه خواهیم داد و خود امام حسین (ع) راه را برای ما هموار می سازد.

شایان ذکر است در این جلسه در حول محور ساخت مرکز اقامتی کارکنان انتظامی در کربلای معلی بحث و گفتگو صورت گرفت و معاون مهندسی انتظامی کشور "سردار درویشی" با اهتمام جدی پیگیر ساخت این مرکز اقامتی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha